Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове знання учня. К.Федін
Формуванню компетентностей учнів сприяє виконання
ними навчальних проектів, орієнтовні
теми яких (для вибору) наведено в окремій рубриці програми. Учитель і учні
можуть пропонувати і власні теми. Проекти розробляються учнями індивідуально
або в групах, учитель може надавати консультацію щодо планування, визначення
мети, завдань і методики дослідження, пошуку інформації, координувати хід
виконання проекту. Проектна робота може бути теоретичною або експериментальною.
Тривалість проекту – різна: від уроку (міні-проект), кількох днів
(короткотерміновий проект) до року (довготерміновий). Результати досліджень
учні представляють у формі мультимедійної презентації, доповіді (у разі
необхідності – з демонстрацією хімічних дослідів), моделі, колекції, буклету,
газети, статистичного звіту, тематичного масового заходу, наукового реферату
(із зазначенням актуальності теми, новизни і практичного значення результатів
дослідження, висновків) тощо. Презентація й обговорення (захист) проектів
відбувається на спеціально відведеному уроці або під час уроку з певної теми.
Робота кожного виконавця проекту оцінюється за його внеском, індивідуально.
Упродовж року учень виконує один навчальний проект
(індивідуальний або груповий) із предмета. (Хімія 7-9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і
науки України від 07.06.2017 № 804)
Теми навчальних проектів з хімії. 7 клас
Теми навчальних проектів з хімії. 7 клас